Blabbering About Nothing In Particular

show more
Comments (9)
Sorted by:
  • [ – ] thy_koosk reply I'm proud of you for quitting smoking! It can be difficult. Anyways I didn't plan on doing a MyVidMeWeekend video but ended up making one last minute, this video is very similar to my entry. Also you have some hilarious stories! My cats sometimes sound like they're saying "no" when something goes wrong. I understand the friend thing but in a different way... They agree to being on camera, but I have too much fun to even film.
    • [ – ] thy_koosk parent reply Also I make astrology videos (aye, might sound weird but like StefanJenkins says... πŸ˜‚) so I understand the putting on a different face for the internet. According to the social construct of seasons and time (also a Japanese proverb), there are a lot of influences in your personality. There's a point you show aquaintances and a point you show the public (at work or online); both of these points can be very different. With that being said, the rest (emotions, ego, communication, love/taste, anger, etc) falls into place in between or on those points. We only really see the public point of people in videos, and I think no matter what you look into or believe, it holds some truth and we sometimes forget that we don't fully know whos in front of the camera
      • [ – ] MrJoelDee parent reply Yeah we definitely do. And I don't think that's weird at all. It's pretty cool actually. Definitely interesting the info. you provided in your comment here. I find that pretty cool. I learned something today that I had no clue about. I am a Capricorn BTW, in case you're able to give any insight on that lol.
        • [ – ] thy_koosk parent reply Indeed, and I'm glad you didn't find it too odd! I'm a Capricorn too and actually made a video about Capricorn stereotypes. I can message you the link to it if you'd like. Anyways Capricorn is the oldest sign to start off a season (Winter), the sign in general represents discipline, hard work, hard partying after work, and public image. When someone's sun/star sign is in Capricorn it generally indicates someone who is goal orientated, has solid opinions, may think more than they speak, has good leadership skills, and has a dry and dark sense of humor.
    • [ – ] MrJoelDee parent reply Thank you. :) Yeah, I had tried a few times in the past to quit smoking but failed, but I didn't try by vaping those times. This time was a lot easier. I'll have to check out the MyVidmeWeekend vid. Thanks for the compliment on the stories as well. I did some weird shit as a child, lol, but I guess we all did. It's weird though how all this stuff is coming back to me now and I catch myself making these noises when I'm by myself lol!
      • [ – ] thy_koosk parent reply Lol, I think we all were weird children πŸ˜‚ and np! Thank you for checking out my video! My boyfriend quit smoking by vaping, I'm glad that method worked for him and you!!
        • [ – ] MrJoelDee parent reply You're very welcome. Watching the Vidme Weekend right now and enjoying it. :)
          • [ – ] thy_koosk parent reply I'm glad you're enjoying it!! 😊
            • [ – ] MrJoelDee parent reply It was a very good video. I will get around to commenting on it. Sometimes I have to do that later. My schedule is usually super hectic and busy, but I'll get to it in the next day or2.
              • thy_koosk parent reply Thanks and it's all good! You can comment on it anytime (or not at all, you're not in a rush or being forced to 😊)
  • [ – ] JannaJonna reply Btw interesting and funny stories! More these. Each of our cats have also very unique ways of chatting and you have to respond to them in their language. You cannot answer to cat number 1 in cat number 2's style, that would be wrong.
    • [ – ] MrJoelDee parent reply Lol! Thank you. I will def share more stories as they come to memory, no matter how strange they may be, lol! I truly wanna tell stuff as I would to good friends, forgetting that there's a camera anywhere around, and I wanna have people truly get to know me, crazy as I may get sometimes, and feel like they have a friend in me.
      • [ – ] JannaJonna parent reply It already feels like you are talking to a friend. Makes (at least me) feel cozy. I think I forget the camera too many times because I don't even look at it, just having a monologue to myself :D so I have to work more on that "talking to a friend" (and not myself) part.
        • MrJoelDee parent reply Well thank you. :) I'm glad it comes across that way. I know, it's a hard thing to do to forget about that camera, I have to work at it too, but I wanna make it happen just so hopefully I do come across more as that friend rather than somebody in another video talking about stuff. And videos like yesterdays, where I just don't care about a camera being around or not, are the most fun for me to make.
  • [ – ] Y2JayDoesAsia reply Don't do like my colleage Bret did, he was vaping for 2 months with no nicotine, thought he had it beat, then he started convincing himself that he was having withdrawl symptoms, had 1 cigarette.... now vaping is out the door and he's full blown smoking again. If you reach that point, please don't do what he did! What you said towards the end of the vid, I find I do have to "perform" a little bit. The performance is still true to onesself but is a slight exaggeration. It's not really different from acting or making a radio commercial, you have to amp up the 'performance level' slightly to meet the criteria. For an actor, it's playing a role. For advertising, it's selling a product for somebody. And for Youtube, it's making something good enough that people will watch, or engage with, or share. I have stomache/bowel problems sometimes, been ongoing for 5 years, but I don't talk about those in my vids, lol
    • MrJoelDee parent reply Lol! Well see, now I prob would because I get tickled at the noises my body makes when I go to the toilet anyway. No worries on the smoking though. Have zero desire to ever do that again.
  • [ – ] AmandaFood reply I don't like being in front of the camera myself. I guess if I put myself in front of it I will get use to it like you said Lol Yeah no one I know likes to be in front of the camera either. Yes, that pretty awesome that you stopped smoking cigarettes. New mattress yay you will for sure sleep good with it! I love childhood stories yours was too funny I am the same way everyone has to see it my way LOL
    • [ – ] MrJoelDee parent reply Thank you. Lol! Yes, I do have trouble letting things go sometimes. I'm looking forward to the mattress. It can be very hard to get used to a camera being around. I've lost track of the number of videos I've made so far and still sometimes it's a major stumbling block. But I'm getting there.......I think, lol. Thanks for the compliment on the stories too. I hope to share some more before too long. I hope they're as good, but we'll see. lol.
      • [ – ] AmandaFood parent reply SO it can be a stumbling block for awhile then hm, you seem really comfortable in front of the camera very fun and relaxed. Can't wait to see and hear more from you.
  • [ – ] kernowLifeMix reply Great flag in the background!
  • [ – ] JannaJonna reply Congratulations about quitting bad habits! Usually they are indeed habits eventhough there is no need (addiction) to smoke anymore. Lets hope it lasts :)
    • MrJoelDee parent reply Thank you so much. I am confident this time around that it will. Worst case scenario, I go back to vaping if necessary. I know I never want another cig. But I don't see any interest coming back to having to vape either. :)
  • [ – ] November_Fox reply I propped up my iPad on my kitchen counter and listened to your ramble on it while I cleaned my kitchen. After a while it started to feel like you were physically in my kitchen telling me about your day while I cleaned. Also, you would probably agree I don't curse very often in my videos, but sometimes I still worry I curse too much and I may be offending people. However your cursing in this video has made me realize I shouldn't worry about my choice of language offending people. I'm here to have fun and to make content the way I want. If people don't like the way I do things then fuck em!
    • [ – ] MrJoelDee parent reply Thank you buddy. You've made my day with your comments. That's like the best thing I could have heard. My hope has always been in videos like this to really connect with people, like 2 friends hanging out and them hearing my speak that way rather than just hearing my thoughts and opinions on stuff in another video. It's funny, I just decided to pull out the camera and start talking about anything and everything without being conscious of a camera being there or how it would go over with my audience. While I kinda thought, this is probably one of the sorriest videos I've ever made, at the same time, I truly didn't care either, and it was one of the funnest to make BECAUSE I wasn't worried about what anyone thought, I was just being the real me and saying what I thought as it popped into my head instead of having a pre-planned agenda. I never imagined it would be really inspiring at all, but I'm glad you decided do let the cuss words roll if they need to. I'm not saying people should cu...moress a blue streak because they can, but if that's part of your daily vocabulary, then I think you shouldn't hold back either because you have a camera on you, thereby not really being your true self on camera. Sometimes, even though I'm used to it, it is kind of a shock to me to hear someone cuss when I'm not used to hearing that person talk that way, but I never hold it against the person or get offended or anything. It's just I've never heard them use that language before, so naturally, it can be a bit of a surprise. You're totally right though, we're here to have fun and make content the way we want, and that should mean being our natural true selves in the process and speaking the way we do everyday, amongst our friends, etc., and that's how I want people to think of me, as a friend, someone who if they met me in person, I'd be the same as I am in my videos for the most part. So, thank you again for the huge compliment man. In these type vids especially, in the future, I'm going to continue to try and forget there's a camera there and just talk about anything and everything that comes to mind, without taming it down or sugar coating it, just like I'd do to a real friend in person.
      • [ – ] November_Fox parent reply I'm really glad I managed to make your day. I promise if you make any more videos like this in the future I will likely prop my iPad up again and listen to it as if you're in the room with me.
  • [ – ] StefanJenkins reply Nice sandwich πŸ˜€ looked good. Good for quitting smoking πŸ˜€ well done πŸ˜€. Great idea on the bed. Places we spend the most time is in our bed and in our office chairs well worth getting a nices ones. Bros and sisters know the best ways to annoy each other. πŸ˜‚πŸ˜‚
    • MrJoelDee parent reply Thank you. Boiled egg sandwich is one of my favorites to eat. I'm thrilled at being smoke and vape free now. Yeah, I'm excited to get my new mattress. It's one of those in a box that's compressed, so it has to expand after the wrap is off and everything. You got that right on the bros and sis's lol! Well it was you that inspired me to be more myself and not worry about a camera being around to talk about all this. You always say at the end of your vids to "be yourself" and that has really gotten into my head lately.
Load more comments
Download the Vidme app!