5 Things I Hate About Lets Players

show more
Comments (50)
Sorted by:
  • Fandomlife reply There is a 6th one - it's a Lets Play! :)
  • [ – ] BrianAiya reply Are you using a Green Screen? if so, i think it will be better if you add something different behind than just black. Nice video dude, this was hilarious :) atleast I don't make let's plays.
  • SG_Studios reply IT'S YA BOI SAVED GAME HEAH IN THE COMMENT SECTION TO TELL YA TO SUB4SUB TO MY CHANNEL WITH THE BEST CONTENT SERIOUSLYCOMEONDOWNOHMYGAAAAAAHD
  • DidYouKnowAnime reply I would say audio quality is #1 for me. Having podcasted for a number of years, someone being boring with a great mic is better than someone who is really animated, but their microphone sounds like 2 transformers having sex.
  • Dazzlinglatte reply I'm definitely guilty of bad audio quality, but that's going to change next month. I got a better microphone, so no one has to cringe as much. 😂
  • RubenLeija reply my fave is #2
  • KazumaKaz reply Holy shit, #2 could not be more accurate.
  • Infernikus reply I honestly thought title consistency was Video creating 101? How else are people going to know what videos are in which series? I mean yeah we can use thumbnail art to do that but doing your titles right is so much easier and pivotal in my eyes.
  • WolfySenpai reply Really nice video, I'll keep some of these things in mind when I make my videos XD
  • Smiless reply Does every video of yours get featured XD Well anyways keep up the good work!
  • LVLWON reply Agreed. Consistency is key whether it's titles, upload schedule, length, etc.
  • TZRDaveO reply As a guy who has a let's play up here that has poor audio...I am slightly ashamed lol. Great video man!
  • Stoonios reply Really like this rant sort of style
  • BedtimeGaming reply Haha hopefully I do none of those.
  • duffy reply Love the Hugh Manson shout out LOL
  • RoyalGames reply i love it <3
  • LegendGary323 reply I think i'm not any of those types of people lol i am safe for now until you have a part 2 lol
  • lilRickst3r reply Great video I really enjoyed it
  • TechPepsi reply "it's your boy" haha you aint my boy...hehe
  • TheDebraSanchez reply Hey! It's Ya Boy here! Number 2 is my ultimate pet peeve. I hate intro videos like that, especially if they come AFTER the content creator has already started talking.
  • Coocoo497 reply #2 was spot on, every time I see it I immediately quit the video
  • Joinourparty101 reply Haha! I'm glad my channel doesn't have any of 5 things Great Vid XD
  • The_ColeSparks reply You just give me an idea, why not for no reason, put some toilet paper into a microphone, or record yourself using someone's toilet while playing a video game? I wonder how would it work..... Also I hate emojis (Fart sound effect appear out of nowhere so nobody notice what he said), keyboard emojis are okay, but emojis people use on twitter? Looks like trash. [A big loud ripping fart appears again for no reason.]
  • Memmelmaus reply I like the quiet people. All of those fucking shouty hyperactive twats are just nauseating
  • GalvanizedDream reply As a Let's Player, this was a very insightful video! Thank you!
  • TheDarkWall reply I kinda had a miniature reaction to your intro like what you refer to in number 2. But techno backgrounds on random after effects templates are so common I don't find that one too obnoxious. As a let's player myself, bad audio is the worst thing in my book. Cringe inducing for sure!
  • BacklogGamingJunkie reply Good top 5 list - I think many here are guilty of having done any number of those things in the past - Its a learning curve and always strive to get better!
  • CanDoKen reply "What up its ya boi Dashie?" And DashieGames has 3 mil subs.
  • CanDoKen reply You were kind of almost monotone. I don't know if you don't notice, but you were really bored sounding.
  • 5KnuckleGamers reply Oh god I thought I was in the clear then #1 came XD. Audio quality is really important if I can't hear you I can't watch you. Can't disagree with these. Great video :).
  • HeadcolorsTV reply Yay, I don't do any of those things! I passed...right?
  • CrimsonPlays reply I agree with this except number 4 but that's never really bothered me unless it goes on to long.
  • GamingGhost reply I'm none of these lol yay!
  • skpacman reply Good thing I don't fit into any of those. :)
  • beigeboy reply yea i dont think i do any of these, do people really say hey its ya boi hhahahah
  • Melodic_Mane reply I agree with you on all of those. I've done #1 although I was making fun of people for doing it. #2 with the intro music I've always thought it was unneeded and nothing more then video padding. Audio and video quality are very important to me and I've spent money on making them as high quality as I can on a budget. It's good to hear other people get annoyed when people do these things as well.
  • Plantbob reply Gonna start a new video with "its ya boy"
  • MaronaPossessed reply I admit being monotone is what i'm guilty of, but usually it's because that's what I am. Figured it would be a personality that would catch on. Also audio is a huge challenge since my voice sounds low and even with amplifying it max on the program, still sounds low. I wouldn't even put on an intro on a let's play. I mean I'm pretty sure once people click on my video, they want to see the damn game! Finally, why should I mention who I am? I mean shoot you can see the info on my channel which is enough. Anyways, I will take your feedback. Thanks for the video:)
  • Bansic reply Almost all of these I can agree on (being a Let's Player myself), however, I don't think I've ever actually seen anyone butcher titles like that before.
  • VIPmanYT reply nice video
  • zlexis reply It's ya boi!
  • NitsuaGamer reply Great points man! I mean boi! - I got too greedy.
  • Kualdir reply IIIttttss Yaaa booiiiiiii xxx360NoScopeSniperMlgxxxCallOfDudyProxxx
  • MartyReactions reply What about chur boi?
  • Sharpwing reply Sweet, that must mean I'm in the clear nowadays. Yeah, I used to have a generic obnoxious opening and my mic didn't used to be that great, but I at least never said "ya boy", I was never monotone and I've always kept my titles consistent. So that must mean I'm on the right track in your book.
  • RossK reply Haha. I liked the "YOUR NAME" flashy music bit. God, yes. The 30 second intro with that for no reason. Not just for Let's Players. Often used by music video montage makers too.
  • RossK reply Good video. Far too many Let's Players with nothing special to mark them out! Lol.
  • Scythe_Ironclaw reply -1:30 Every #minecraft youtuber, ever. I am so tired of electronica/dubstep/something from Monstercat used in the intro. The worst part about this is the intro is at volume level 11, but the actual video's volume is like, at a 4 or something. It's like, LOUD INTRO MUSIC followed by: ...hey everyone it's someminecraftkid here and today i'm going to go mining in the mine...and it's really freaking quiet. Don't do that.
  • DavidTheGamer reply YES I HATE PEOPLE who say its yea BOI I HATE IT TOO! lol I'm a let's play youtuber for 5 months think god I don't do any of this :p
  • DavidTheGamer reply Lol have to say the intro one is a huge one I see SO many people use LOL
Download the Vidme app!